Translation

Obligatory course for accountants 2017. évben
2019. vállalkozási időpontok: Cegléd TAVASZ - 2019.04.08-09 Kiskunfélegyháza - 2019.04.24-25 Kalocsa TAVASZ: - 2019.05.06-07 Dömsöd: - 2019.05.13-14 Szabadszállás: - 2019.06.13-14 Kalocsa ŐSZ - 2019.09.30-10.01 Cegléd ŐSZ - 2019.10.07-08 Veszprém: - 2019. november - 2019. november
2019. ÁH időpont: Cegléd: - 2019.05.23-24 IDŐPONT MÓDOSULT: 2019.05.30-31
A jelentkezés feltétele a jelentkezési lapon található adatkezelési hozzájárulás. Adatkezelési tájékoztatónkat IDE kattintva olvashatja.
Jelentkezési lapok Cegléd 2019.04.08-09 (Vállalkozási) Kiskunfélegyháza 2019.04.24-25 Kalocsa 2019.05.06-07 Dömsöd 2019.05.13-14 ÁH Cegléd 2019.05.30-31 Szabadszállás 2019.06.13-14

IKT eszközök a tanítás-tanulás szolgálatában a tanórán

Alapítási engedély szám: 9/282/2018
Alapító neve: OKTKER – NODUS Kiadó Kft.
Az alapítási engedély érvényességének dátuma: 2023. 10. 17.

Foglalkozási órák száma: 30
A továbbképzés szervezésének formája: tanfolyami

A továbbképzés célja:
A képzésben résztvevők olyan IKT ismeretekre tegyenek szert, melyekre alapozva hatékonyabban tudják fejleszteni a tanulók készségeit és képességeit. Ismerjék az interaktív tábla, a projektor és a hordozható számítógép használatát, valamint azokat a módszereket, amelyek lehetővé teszik az IKT eszközök használatát tanórákon. Tudjanak ezen eszközök és módszerek, valamint a prezentáció készítés és az Internet felhasználásnak segítségével óravázlatot összeállítani, IKT eszközökkel támogatott tanórát tervezni, előkészíteni és megtartani. Együtt tudják használni a kooperatív módszereket és az IKT eszközöket a tanítás előkészítésében és lebonyolításában. Legyenek olyan ismeretek birtokában, amelyek alkalmassá teszik őket újabb IKT eszközök és módszerek befogadására, folyamatos önképzésre.

A jelentkezés feltételei:
– iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; tanító, bármely szakos általános és középiskolai tanár; tanító, általános iskolai vagy középiskolai tanár.
– megelõzõ szakmai gyakorlat:
– egyéb, éspedig: alapvető számítógép-használati ismeretek

A program tartalmának rövid ismertetése:
A gyorsan fejlődő informatika lehetővé teszi, hogy az IKT eszközök használata megjelenjen a tanórán és a tanóra előkészítésekor is. E továbbképzés elvégzése lehetővé teszi a pedagógusok számára, hogy alapvető elméleti és gyakorlati ismereteket szerezzenek a számítógépek, a projektorok és az interaktív tábla együttes tanórai használatáról, valamint az IKT eszközökkel támogatott tanóra tervezésről.

A továbbképzésre jelentkezhet, aki az alábbi végzettségek bármelyikével rendelkezik: tanító vagy bármely szakos általános iskolai vagy középiskolai tanár. Egyéb jelentkezési feltétel: alapvető számítógép-használati ismeretek.

Minimum részvétel a továbbképzésen az összóraszám 90 százaléka, azaz 27 óra.

Tematikai egységek:
– Számítástechnikai alapismeretek, Internet használata, prezentáció készítésének alapjai. (Ismeretek felelevenítése, egy szintre hozása, számítógépes gyakorlat). Prezentáció készítés áttekintése, kiegészítése (szövegek, képek, mozgóképek, animációk, hangok, hivatkozások stb. elhelyezése a prezentációba). Internetes tananyaggyűjtés gyakorlata. (5 óra)
-A számítógép, a projektor és az interaktív tábla összekacsolása, üzembe helyezése, beállítása, felhasználás lehetőségeinek ismertetése. Prezentáció vetítése aktív táblára, interaktív felhasználása. (5 óra)
– A kompetencia alapú oktatás elemei, kooperatív módszerek. Az IKT eszközök használatának módszertana. Együttes használatuk a tanórák előkészítésében és megtartásában. A konkrét módszerek ismertetése, gyakorlása interaktív tábla felhasználásával. (5 óra)
– IKT eszközökkel támogatott tanóra megtervezése. Cél meghatározása, módszerek és eszközök kiválasztása, tanóra szerkezet kialakítása anyaggyűjtés, feldolgozása. Mintaóra bemutatása. Interaktív tábla használata. Egy közösen tervezett óra előkészítése, bemutatása. (5 óra)
– Az egyes tantárgyak tananyagainak feldolgozása kooperatív módszerekkel IKT eszközök felhasználásával. Egy választott tanóra megtervezése, bemutatása csoportmunkával a kiadott segédletek felhasználásával. Házi feladat (Az egyes hallgatók által kiválasztott témában egy tanóra óravázlatának elkészítése). (5 óra)
– A házi feladatként elkészített óravázlat alapján az interaktív tábla felhasználásával önállóan tananyagelemeket készítenek és gyűjtenek, tanórát terveznek, majd azt be is mutatják. (5 óra) A hallgatók néhány óra elméleti ismeretközlésen kívül valamennyi foglalkozáson számítógépet használnak. Mintafeladatokon gyakorolnak, házi feladatokat kapnak és oldanak meg.

A továbbképzésen az elméleti tananyag elsajátítása után mintafeladatokon gyakorolnak az oktató irányításával valamint házi feladatokat kapnak és oldanak meg.

Záró feladatként egy választott témában óravázlatot készítenek. A vázlat alapján egy IKT eszközökkel támogatott tanórát állítanak össze a hallgatók. A téma bemutatása interaktív tábla, projektor és számítógép felhasználásával történik.

Az értékelés szempontjai:
-az óravázlat felépítése;
-a tanult módszereknek és az IKT eszközök alkalmazásának mértéke és minősége;
-eszközhasználat színvonala.

Az elõírt tartalmi követelmények:
– Tudja összekapcsolni, üzembe helyezni és önállóan használni a projektort, az interaktív táblát és a számítógépet.
– Legyen képes a használathoz szükséges szoftverek telepítésére és az interaktív tábla kalibrálására.
– Önállóan használni tudja az IKT hardver eszközöket pl: számítógép, projektor, nyomtató, interaktív tábla.
– Ismerje és alkalmazni tudja az eszközök használatához szükséges szoftvereket pl: Windows operációs rendszer, Office irodai programcsomag, interaktív-tábla.
– Legyen képes egyszerű prezentáció készítésére és bemutatására az interaktív tábla használatával.
– Ismerje az internet böngészőket és tudja azokat használni a tananyaggyűjtéshez, a tanítás előkészítéséhez.
– Képes legyen az apróbb technikai hibák felismerésére és elhárítására.
– Alkalmazni tudja az IKT eszközök módszertanát a kompetencia alapú oktatás, a kooperatív tanulás és óravázlat elkészítésekor.
– Képes legyen a Záró feladat elkészítésére és bemutatására.

Az ismeretek számonkérésének módja:
Az ellenőrzés módja: Egy választott témában, óravázlat elkészítése házi feladatként. Záró feladatként az óravázlat alapján egy IKT eszközzel támogatott tanóra összeállítása, bemutatása interaktív tábla, projektor és számítógép felhasználásával.

Az értékelés szempontjai:
– óravázlat felépítése;
– a tanult módszereknek és az IKT eszközök alkalmazásának mértéke és minősége;
– eszközhasználat színvonala.

Csatolmány Méret
ikt 2010.doc 91.5 KB

A gyorsan fejlődő informatika lehetővé teszi, hogy az IKT eszközök használata megjelenjen a tanórán és a tanóra előkészítésekor is. E továbbképzés elvégzése lehetővé teszi a pedagógusok számára, hogy alapvető elméleti és gyakorlati ismereteket szerezzenek a számítógépek, a projektorok és az interaktív tábla együttes tanórai használatáról, valamint az IKT eszközökkel támogatott tanóratervezésről.

Modulok:

* Számítástechnikai alapismeretek, Internet használata, prezentáció készítésének alapjai. Prezentáció készítés áttekintése, kiegészítése. Internetes tananyaggyűjtés gyakorlata.
* A számítógép, a projektor és az interaktív tábla összekapcsolása, üzembe helyezése, beállítása, felhasználás lehetőségeinek ismertetése. Prezentáció vetítése aktív táblára, interaktív felhasználása.
* A kompetencia alapú oktatás elemei, kooperatív módszerek. Az IKT eszközök használatának módszertana. A konkrét módszerek ismertetése, gyakorlása interaktív tábla felhasználásával.
* IKT eszközökkel támogatott tanóra megtervezése. Mintaóra bemutatása.

A továbbképzés végén egy tanórát megterveznek IKT eszközök felhasználásával, és azt bemutatják.

A tanfolyam sikeres teljesítése után a hallgatók tanúsítványt kapnak.

Csatolmány Méret
ikt 2010.doc 91.5 KB

A gyorsan fejlődő informatika lehetővé teszi, hogy az IKT eszközök használata megjelenjen a tanórán és a tanóra előkészítésekor is. E továbbképzés elvégzése lehetővé teszi a pedagógusok számára, hogy alapvető elméleti és gyakorlati ismereteket szerezzenek a számítógépek, a projektorok és az interaktív tábla együttes tanórai használatáról, valamint az IKT eszközökkel támogatott tanóratervezésről.

Modulok:

* Számítástechnikai alapismeretek, Internet használata, prezentáció készítésének alapjai. Prezentáció készítés áttekintése, kiegészítése. Internetes tananyaggyűjtés gyakorlata.
* A számítógép, a projektor és az interaktív tábla összekapcsolása, üzembe helyezése, beállítása, felhasználás lehetőségeinek ismertetése. Prezentáció vetítése aktív táblára, interaktív felhasználása.
* A kompetencia alapú oktatás elemei, kooperatív módszerek. Az IKT eszközök használatának módszertana. A konkrét módszerek ismertetése, gyakorlása interaktív tábla felhasználásával.
* IKT eszközökkel támogatott tanóra megtervezése. Mintaóra bemutatása.

A továbbképzés végén egy tanórát megterveznek IKT eszközök felhasználásával, és azt bemutatják.

A tanfolyam sikeres teljesítése után a hallgatók tanúsítványt kapnak.

Csatolmány Méret
ikt 2010.doc 91.5 KB