Translation
MagyarEnglishDeutsch
by Transposh - translation plugin for wordpress
Mérlegképes könyvelők kötelező továbbképzése 2017. évben

2018. vállalkozási időpontok:

Kiskunfélegyháza

- 2018.04.04-05

Kalocsa TAVASZ
- 2018.04.12-13

Cegléd TAVASZ:
- 2018.05.02-03

Dömsöd:
- 2018.05.09-10

Szabadszállás:
- 2018.06.13-14

Kalocsa ŐSZ
- 2018.09.27-28

Cegléd ŐSZ
- 2018.10.08-09

Veszprém:
- 2018.11.22-23
- 2018.11.29-30


2018. ÁH időpont:

Cegléd:
- 2018.05.28-29


Jel. lap 2018 Kiskunfélegyháza
Jel. lap 2018 Kalocsa tavasz
Jel.lap 2018 Cegléd tavasz
Jel. lap 2018 Dömsöd
Jel. lap 2018 Szabadszállás
Jel. lap 2018 Kalocsa ősz
Jel. lap 2018. Cegléd ősz
Jel. lap 2018 Veszprém

Jel. lap 2018 Cegléd ÁH

Magyar nyelv és irodalom

Tankönyv:

Az anyanyelvi képességek differenciált fejlesztése
Kiadói kód: OT-0011

Szerzők: Zsolnai Józsefné, Kiss Éva, Györe Géza, Laboda Erika, Horváth Erika, Szép Zita, Pillmann Judit, Sütő Tünde, Máté Magdolna
Szerkesztő: Papp Ágnes

Tanári instrukciókkal ellátott gyakorlatok, feladatok gyűjteménye, amelyekhez kapcsolódnak rövid, a feladatmegoldásához szükséges ismeretátadó szövegek.  5.000 gyakorlatot és  feladatot tartalmaz az 1-5. évfolyam számára.  Olyan strukturált feladatsorokat,  melyeket nem kell különböző tanulási forrásokból összeválogatni, hanem a pedagógusok egyben kapnak kézhez, és használhatnak a napi pedagógiai gyakorlatukban. Mindez a NAT által szorgalmazott valamennyi anyanyelvi tárgyhoz kötődő tudásterület részelemeit együtt kezeli.

Taneszközünk a dr. Zsolnai József és kutatócsoportja által kidolgozott és folyamatosan fejlesztett Nyelvi, irodalmi és kommunikációs program neveléselméleti alapjaira épül.

Termékünk olyan feladatbank, amely az anyanyelvi nevelés szinte minden területét következetesen érinti, és szisztematikusan dolgozza fel. Az alábbi területeken:

  • Információs szövegek, dokumentumszövegek, elbeszélő és leíró szövegek biztosítása a gazdag műfajú olvasáshoz
  • Iskolai és iskolán kívüli önművelés támogatása
  • Könyvtárhasználat támogatása
  • Gyorsolvasás: látószögnövelés, perifériás látás fejlesztése, adatkeresés, jel- és szókeresés, hibakeresés, a koncentráció fejlesztése érdekében; szinonimakeresés, szóteremtés a szókincsfejlesztés céljából; nyelvi kreativitás fejlesztése, skipping, skimming a lényegkiemelés tanulása érdekében.
  • Helyesírás fejlesztése változatos feladatokkal
  • A grammatika, a grammatkai elemzés tanulásához változatos feladatok a szöveg minél jobb és minél gyorsabb megértése érdekében
  • Helyes internethasználat az olvasás és az információszerzés szolgálatában: az internet motiváló hatásának és sokszínűségének kihasználása
  • Beszédtechnika, a szépen hangzó magyar beszéd tanulása
  • Beszédfejlesztés sokféle műfajban és változatos társas helyzetekben
  • Az illemtudó viselkedés tanulása sokféle helyzetben az elfogadásért
  • Fogalmazás – műfaji gazdagságra törekvés, a hatékony írásbeli kifejezés tanulása
  • Irodalmi szövegek biztosítása az irodalomtanuláshoz, az irodalmi kultusz ápolása, vers- és prózamondás tanulása

A feladatbank egyéb jellemzői

  • A feladatok tevékenykedtetőek. ahol szükséges volt, tanári javaslatokat tartalmaznak.
  • Építenek a tanulók saját tapasztalataira
  • Az instrukciók strukturáltak, rövidek, a gyerekek által jól dekódolhatók.

A szemléltetéshez az alábbi elemeket használjuk:

  • Fotók
  • Grafikák
  • Ábrák
  • Filmek
  • Zörejek
  • Beszédfelvétel

Lehetnek a megoldási tempójukban vagy ellenőrzési értékelési megoldásaikban egyaránt a tanuló által vagy a gép által vezéreltek.