Translation

Mérlegképes könyvelők kötelező továbbképzése 2017. évben
2019. vállalkozási időpontok: Cegléd TAVASZ - 2019.04.08-09 Kiskunfélegyháza - 2019.04.24-25 Kalocsa TAVASZ: - 2019.05.06-07 Dömsöd: - 2019.05.13-14 Szabadszállás: - 2019.06.13-14 Kalocsa ŐSZ - 2019.09.30-10.01 Cegléd ŐSZ - 2019.10.07-08 Veszprém: - 2019. november - 2019. november
2019. ÁH időpont: Cegléd: - 2019.05.23-24 IDŐPONT MÓDOSULT: 2019.05.30-31
A jelentkezés feltétele a jelentkezési lapon található adatkezelési hozzájárulás. Adatkezelési tájékoztatónkat IDE kattintva olvashatja.
Jelentkezési lapok Cegléd 2019.04.08-09 (Vállalkozási) Kiskunfélegyháza 2019.04.24-25 Kalocsa 2019.05.06-07 Dömsöd 2019.05.13-14 ÁH Cegléd 2019.05.30-31 Szabadszállás 2019.06.13-14

Nyelvtanulási Napló

Tankönyv:

GLOSSA-Európai nyelvi e-portfólió
Kiadói kód:
OT-0012

Szerzők: Bandiné Dr. Liszt Amália, Kovács Imréné
Szerkesztő: Strenner Szekeres Júlia

Nyelvi portfólió (European language portfolio, ELP) eredeti célját és funkcióját megőrizve biztosítja mindazokat az előnyöket, amelyeket a technikai fejlődéssel az internetes elérhetőség, web alapú megvalósítás lehetővé tesz. 8-15 éves tanulók és az őket taníró tanárok részére készült.

A tanulók nyelvi készségeinek szintjéről, tudásáról tiszta, átlátható, pontos és megbízható képet nyújt, amelyet bizonyítékokkal támaszt alá.

A tanulókat arra készteti, hogy nagyobb figyelemmel kísérjék a saját tanulási folyamatukat, reflektáljanak, analizáljanak, ismerjék fel saját erősségeiket és gyengeségeiket, esetleges hibáikat, lehetőségük van arra, hogy meg tudják ítélni saját helyzetüket, tudásuk szintjét.

Az Európai nyelvi e-portfolió jelenleg magyar, angol és német nyelven tartalmazza az instrukciókat és a „Tudok …” mondatoknak nevezett deszkriptorokat, azonban felhasználható a Nat-ban  első idegen nyelvként meghatározott francia vagy kínai nyelv tanulásához/tanításához is, amelynek során bármelyik fent említett nyelv instrukcióit és deszkriptorait fel lehet használni.

Az alkalmazás a tanuló tulajdona, bárhonnan elérheti, ha egy internet csatlakozással rendelkező számítógéppel rendelkezik. Optimális esetben tanár irányítja az e-portfólióval való munkát, így biztosítható a hatékony, rendszeres, tervszerű felhasználás. A tanár – amennyiben a tanuló megosztja vele portfólióját – betekintést nyer a tanuló portfóliójába, nyomon követheti előrehaladását, üzeneteket küldhet, megjegyzéseket fűzhet a tanuló valamennyi bejegyzéséhez.

A GLOSSA a felhasználói Profilon kívül négy alapelemből áll, ezek a Nyelvi útlevél, Nyelvi életrajz, a Tanulási napló és a Dosszié. Ezek az európai regisztrációhoz szükséges elemek. Szerkezete követi az ET által meghatározott nagy szerkezeti egységeket, és kiemeli a Nyelvi életrajzból a Tanulási naplót, amellyel megkönnyíti az önálló tanulás megtervezését és áttekinthetőségét.

A taneszközhöz elkészített tanmenet és időterv célja, hogy megmutassa, hogyan lehet az alkalmazást felhasználni az idegen nyelvi tantervek céljainak megvalósításához, a nyelvtanulási/nyelvelsajátítási folyamat támogatásához osztálytermi, és osztálytermen kívüli környezetben. Mivel sem az ELP sem a GLOSSA nem tartalmaz tananyagot, ezért nem hagyományos értelemben vett tanmenet készülhetett hozzá. Tanmenetünk azt írja le, hogy milyen tanári és tanulói tevékenységeket lehet végezni a GLOSSA alkalmazása esetén, hogy milyen időbeli szakaszokra javasoljuk bontani a nyelvtanulási folyamatot, és hogy az egyes tevékenységeket mikorra javasoljuk tervezni. Mivel a nyelvi e-portfólió használata mind a pedagógus, mind a tanulók számára csak önkéntes lehet, az alkalmazásra számos jó megoldás létezhet.

Tankönyv:

GLOSSA-Európai nyelvi e-portfólió
Kiadói kód:
OT-0012

Szerzők: Bandiné Dr. Liszt Amália, Kovács Imréné
Szerkesztő: Strenner Szekeres Júlia

Nyelvi portfólió (European language portfolio, ELP) eredeti célját és funkcióját megőrizve biztosítja mindazokat az előnyöket, amelyeket a technikai fejlődéssel az internetes elérhetőség, web alapú megvalósítás lehetővé tesz. 8-15 éves tanulók és az őket taníró tanárok részére készült.

A tanulók nyelvi készségeinek szintjéről, tudásáról tiszta, átlátható, pontos és megbízható képet nyújt, amelyet bizonyítékokkal támaszt alá.

A tanulókat arra készteti, hogy nagyobb figyelemmel kísérjék a saját tanulási folyamatukat, reflektáljanak, analizáljanak, ismerjék fel saját erősségeiket és gyengeségeiket, esetleges hibáikat, lehetőségük van arra, hogy meg tudják ítélni saját helyzetüket, tudásuk szintjét.

Az Európai nyelvi e-portfolió jelenleg magyar, angol és német nyelven tartalmazza az instrukciókat és a „Tudok …” mondatoknak nevezett deszkriptorokat, azonban felhasználható a Nat-ban  első idegen nyelvként meghatározott francia vagy kínai nyelv tanulásához/tanításához is, amelynek során bármelyik fent említett nyelv instrukcióit és deszkriptorait fel lehet használni.

Az alkalmazás a tanuló tulajdona, bárhonnan elérheti, ha egy internet csatlakozással rendelkező számítógéppel rendelkezik. Optimális esetben tanár irányítja az e-portfólióval való munkát, így biztosítható a hatékony, rendszeres, tervszerű felhasználás. A tanár – amennyiben a tanuló megosztja vele portfólióját – betekintést nyer a tanuló portfóliójába, nyomon követheti előrehaladását, üzeneteket küldhet, megjegyzéseket fűzhet a tanuló valamennyi bejegyzéséhez.

A GLOSSA a felhasználói Profilon kívül négy alapelemből áll, ezek a Nyelvi útlevél, Nyelvi életrajz, a Tanulási napló és a Dosszié. Ezek az európai regisztrációhoz szükséges elemek. Szerkezete követi az ET által meghatározott nagy szerkezeti egységeket, és kiemeli a Nyelvi életrajzból a Tanulási naplót, amellyel megkönnyíti az önálló tanulás megtervezését és áttekinthetőségét.

A taneszközhöz elkészített tanmenet és időterv célja, hogy megmutassa, hogyan lehet az alkalmazást felhasználni az idegen nyelvi tantervek céljainak megvalósításához, a nyelvtanulási/nyelvelsajátítási folyamat támogatásához osztálytermi, és osztálytermen kívüli környezetben. Mivel sem az ELP sem a GLOSSA nem tartalmaz tananyagot, ezért nem hagyományos értelemben vett tanmenet készülhetett hozzá. Tanmenetünk azt írja le, hogy milyen tanári és tanulói tevékenységeket lehet végezni a GLOSSA alkalmazása esetén, hogy milyen időbeli szakaszokra javasoljuk bontani a nyelvtanulási folyamatot, és hogy az egyes tevékenységeket mikorra javasoljuk tervezni. Mivel a nyelvi e-portfólió használata mind a pedagógus, mind a tanulók számára csak önkéntes lehet, az alkalmazásra számos jó megoldás létezhet.

Tankönyv:

GLOSSA-Európai nyelvi e-portfólió
Kiadói kód:
OT-0012

Szerzők: Bandiné Dr. Liszt Amália, Kovács Imréné
Szerkesztő: Strenner Szekeres Júlia

Nyelvi portfólió (European language portfolio, ELP) eredeti célját és funkcióját megőrizve biztosítja mindazokat az előnyöket, amelyeket a technikai fejlődéssel az internetes elérhetőség, web alapú megvalósítás lehetővé tesz. 8-15 éves tanulók és az őket taníró tanárok részére készült.

A tanulók nyelvi készségeinek szintjéről, tudásáról tiszta, átlátható, pontos és megbízható képet nyújt, amelyet bizonyítékokkal támaszt alá.

A tanulókat arra készteti, hogy nagyobb figyelemmel kísérjék a saját tanulási folyamatukat, reflektáljanak, analizáljanak, ismerjék fel saját erősségeiket és gyengeségeiket, esetleges hibáikat, lehetőségük van arra, hogy meg tudják ítélni saját helyzetüket, tudásuk szintjét.

Az Európai nyelvi e-portfolió jelenleg magyar, angol és német nyelven tartalmazza az instrukciókat és a „Tudok …” mondatoknak nevezett deszkriptorokat, azonban felhasználható a Nat-ban  első idegen nyelvként meghatározott francia vagy kínai nyelv tanulásához/tanításához is, amelynek során bármelyik fent említett nyelv instrukcióit és deszkriptorait fel lehet használni.

Az alkalmazás a tanuló tulajdona, bárhonnan elérheti, ha egy internet csatlakozással rendelkező számítógéppel rendelkezik. Optimális esetben tanár irányítja az e-portfólióval való munkát, így biztosítható a hatékony, rendszeres, tervszerű felhasználás. A tanár – amennyiben a tanuló megosztja vele portfólióját – betekintést nyer a tanuló portfóliójába, nyomon követheti előrehaladását, üzeneteket küldhet, megjegyzéseket fűzhet a tanuló valamennyi bejegyzéséhez.

A GLOSSA a felhasználói Profilon kívül négy alapelemből áll, ezek a Nyelvi útlevél, Nyelvi életrajz, a Tanulási napló és a Dosszié. Ezek az európai regisztrációhoz szükséges elemek. Szerkezete követi az ET által meghatározott nagy szerkezeti egységeket, és kiemeli a Nyelvi életrajzból a Tanulási naplót, amellyel megkönnyíti az önálló tanulás megtervezését és áttekinthetőségét.

A taneszközhöz elkészített tanmenet és időterv célja, hogy megmutassa, hogyan lehet az alkalmazást felhasználni az idegen nyelvi tantervek céljainak megvalósításához, a nyelvtanulási/nyelvelsajátítási folyamat támogatásához osztálytermi, és osztálytermen kívüli környezetben. Mivel sem az ELP sem a GLOSSA nem tartalmaz tananyagot, ezért nem hagyományos értelemben vett tanmenet készülhetett hozzá. Tanmenetünk azt írja le, hogy milyen tanári és tanulói tevékenységeket lehet végezni a GLOSSA alkalmazása esetén, hogy milyen időbeli szakaszokra javasoljuk bontani a nyelvtanulási folyamatot, és hogy az egyes tevékenységeket mikorra javasoljuk tervezni. Mivel a nyelvi e-portfólió használata mind a pedagógus, mind a tanulók számára csak önkéntes lehet, az alkalmazásra számos jó megoldás létezhet.