Translation
MagyarEnglishDeutsch
by Transposh - translation plugin for wordpress
Mérlegképes könyvelők kötelező továbbképzése 2017. évben

2018. vállalkozási időpontok:

Kiskunfélegyháza

- 2018.04.04-05

Kalocsa TAVASZ
- 2018.04.12-13

Cegléd TAVASZ:
- 2018.05.02-03

Dömsöd:
- 2018.05.09-10

Szabadszállás:
- 2018.06.13-14

Kalocsa ŐSZ
- 2018.09.27-28

Cegléd ŐSZ
- 2018.10.08-09

Veszprém:
- 2018.11.22-23
- 2018.11.29-30


2018. ÁH időpont:

Cegléd:
- 2018.05.28-29


Jel. lap 2018 Kiskunfélegyháza
Jel. lap 2018 Kalocsa tavasz
Jel.lap 2018 Cegléd tavasz
Jel. lap 2018 Dömsöd
Jel. lap 2018 Szabadszállás
Jel. lap 2018 Kalocsa ősz
Jel. lap 2018. Cegléd ősz
Jel. lap 2018 Veszprém

Jel. lap 2018 Cegléd ÁH

Nyelvtanulási Napló

Tankönyv:

GLOSSA-Európai nyelvi e-portfólió
Kiadói kód:
OT-0012

Szerzők: Bandiné Dr. Liszt Amália, Kovács Imréné
Szerkesztő: Strenner Szekeres Júlia

Nyelvi portfólió (European language portfolio, ELP) eredeti célját és funkcióját megőrizve biztosítja mindazokat az előnyöket, amelyeket a technikai fejlődéssel az internetes elérhetőség, web alapú megvalósítás lehetővé tesz. 8-15 éves tanulók és az őket taníró tanárok részére készült.

A tanulók nyelvi készségeinek szintjéről, tudásáról tiszta, átlátható, pontos és megbízható képet nyújt, amelyet bizonyítékokkal támaszt alá.

A tanulókat arra készteti, hogy nagyobb figyelemmel kísérjék a saját tanulási folyamatukat, reflektáljanak, analizáljanak, ismerjék fel saját erősségeiket és gyengeségeiket, esetleges hibáikat, lehetőségük van arra, hogy meg tudják ítélni saját helyzetüket, tudásuk szintjét.

Az Európai nyelvi e-portfolió jelenleg magyar, angol és német nyelven tartalmazza az instrukciókat és a „Tudok …” mondatoknak nevezett deszkriptorokat, azonban felhasználható a Nat-ban  első idegen nyelvként meghatározott francia vagy kínai nyelv tanulásához/tanításához is, amelynek során bármelyik fent említett nyelv instrukcióit és deszkriptorait fel lehet használni.

Az alkalmazás a tanuló tulajdona, bárhonnan elérheti, ha egy internet csatlakozással rendelkező számítógéppel rendelkezik. Optimális esetben tanár irányítja az e-portfólióval való munkát, így biztosítható a hatékony, rendszeres, tervszerű felhasználás. A tanár – amennyiben a tanuló megosztja vele portfólióját – betekintést nyer a tanuló portfóliójába, nyomon követheti előrehaladását, üzeneteket küldhet, megjegyzéseket fűzhet a tanuló valamennyi bejegyzéséhez.

A GLOSSA a felhasználói Profilon kívül négy alapelemből áll, ezek a Nyelvi útlevél, Nyelvi életrajz, a Tanulási napló és a Dosszié. Ezek az európai regisztrációhoz szükséges elemek. Szerkezete követi az ET által meghatározott nagy szerkezeti egységeket, és kiemeli a Nyelvi életrajzból a Tanulási naplót, amellyel megkönnyíti az önálló tanulás megtervezését és áttekinthetőségét.

A taneszközhöz elkészített tanmenet és időterv célja, hogy megmutassa, hogyan lehet az alkalmazást felhasználni az idegen nyelvi tantervek céljainak megvalósításához, a nyelvtanulási/nyelvelsajátítási folyamat támogatásához osztálytermi, és osztálytermen kívüli környezetben. Mivel sem az ELP sem a GLOSSA nem tartalmaz tananyagot, ezért nem hagyományos értelemben vett tanmenet készülhetett hozzá. Tanmenetünk azt írja le, hogy milyen tanári és tanulói tevékenységeket lehet végezni a GLOSSA alkalmazása esetén, hogy milyen időbeli szakaszokra javasoljuk bontani a nyelvtanulási folyamatot, és hogy az egyes tevékenységeket mikorra javasoljuk tervezni. Mivel a nyelvi e-portfólió használata mind a pedagógus, mind a tanulók számára csak önkéntes lehet, az alkalmazásra számos jó megoldás létezhet.