SZÁMVITELI ÜGYINTÉZŐ OKJ TANFOLYAM

SZÁMVITELI ÜGYINTÉZŐ (OKJ 51 344 05) – 29/2016 (VIII.26.) SZVK; Nyilvántartásba vételi száma: E-000515/2014/A043; 29/2016 (VIII.26.) SZVK szerinti program

FIGYELEM! Az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) meghatározott szakmai tanfolyamok (OKJ-tanfolyamok) a jogszabályi változások miatt már csak 2020. december 31-ig vehetők igénybe. Az OKJ-képzések 2020. szeptemberben még elindulnak, igény esetén december 31-ig még indíthatók. A határidőig megkezdett vagy folyamatban levő OKJ-tanfolyamok résztvevői a törvény értelmében 2022. december 31-ig vizsgázhatnak le az OKJ-képesítés megszerzéséhez. Az OKTKER-NODUS Kiadó Kft. az új jogszabályok szerint továbbra is jogosult lesz tanfolyamok szervezésére és lebonyolítására. Az OKJ-képzések megszűnésével a jelenlegi képzések egy része továbbra is igénybe vehető lesz új formában, esetenként más elnevezéssel. Ezekről a honlapunkon folyamatosan tájékoztatást adunk.

A képzés célja:
A képzés sikeres elvégzésével a Számviteli ügyintéző legyen alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait tudja vezetni. Működő gazdálkodó szervezeten belül tudja előkészíteni és rögzíteni az adott munkahely gazdasági eseményeit a helyi számviteli szabályok szerint, a gazdasági eseményeket kontírozni, a főkönyvi és az analitikus nyilvántartásokat vezetni, a könyvviteli feladásokat készíteni.
A képzés célcsoportja:
Érettségivel rendelkező felnőttek akik motiváltak és képesnek érzik magukat a Számviteli ügyintézői feladatok ellátására
A képzésbe történő bekapcsolódás feltételei:
Iskolai végzettség: Érettségi végzettség

A képzés zárása:
Az előírt valamennyi modulzáró vizsga eredményes letétele
A képzés tanúsítása:
OKJ bizonyítvány
Képzési idő:
200 óra (Elméleti órák száma: 140; Gyakorlati órák száma: 60)Kérésre a teljes képzési program megtekintését biztosítjuk!

A képzés során megszerezhető kompetenciák: (A szakképesítéssel rendelkező képes:)
• közreműködni a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában,
• elvégezni a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket
• ellátni a házipénztárral kapcsolatos feladatokat
• könyvelési feladatokat ellátni
• értékesítéssel kapcsolatos feladatokat ellátni
• vezetni az analitikus nyilvántartásokat
• elszámolni a termelési költségeket
• közreműködni a különféle szabályzatok elkészítésében
• közreműködni a mérleg és az eredménykimutatás összeállításában
• számítógépes programcsomagokat használni
• irodai szoftvereket használni,
• összegyűjteni az adatokat további feldolgozás céljából
• feladatai elvégzéséhez telefont, számítógépet, faxgépet, írógépet, íróeszközöket, irodaszereket, naptárt, bélyegzőket, fénymásolót használni
• munkaköréhez kapcsolódó hagyományos és digitális dokumentumokat rendszerezni, iratkezelést végezni

Modulok:
11504-16 Gazdálkodási alaptevékenység ellátása
10147-12 Gazdálkodási feladatok ellátása
11505-12 Könyvelés számítógépen
10149-12 Könyvvezetés és beszámolókészítés feladatai