EQ az érzelmi intelligencia kiemelt szerepe a szakképzésben:

A képzés célja:
Az érzelmi intelligencia folyamatos fejlesztése mind az oktatók Saját személyes fejlődésében, mind a diákok nevelésében hangsúlyos feladat. A szakképzésben tanuló diákoknak a munkaerőpiacra való kikerülésük után nemcsak Szakmai tudásra van szükségük, hanem reziliens, asszertív, alkalmazkodni is tudó kommunikatív viselkedésre is. A tanulók fejlesztése viszont csak akkor lehetséges, ha velük foglalkozó oktatók is érzik és ismerik e terület fontosságát. A képzés fő célja ennek a szemléletnek az erősítése olyan gyakorlatorientált feladatokon keresztül, amelyek a Saját megtapasztaláson keresztül nyújtanak élményeket, felismeréseket. A tréning az érzelmi intelligencia fejlesztését tekinti fő feladatának, amelyen keresztül az intra- és az interperszonális területekben rejlő lehetőségek erősítésével támogat.
A rendszerszemléletű ok-okozati felismerések nagy motivációs energiákat szabadíthatnak fel.
A résztvevők olyan gyakorlatokkal is megismerkedhetnek, amelyek a diákokkal is megismételhetők.

A képzés célcsoportja:

A szakképzésben és a vállalati szférában oktatók és a témát az oktatás, képzés területén bármilyen módon felhasználni és hasznosítani tudók részére.

A képzés típusa: jelenléti kontaktórás képzés

A képzés óraszáma: 30 óra

A programba való bekapcsolódás feltételei:
középfokú végzettség, érettségi végzettség
Szükséges 1 év szakmai gyakorlat.

A képzés során megszerezhető dokumentum: tanúsítvány

Vizsgainformáció:

Záró teszt minimum 71% kitöltése.

A képzés során megszerezhető kompetenciák/tanulási eredmények:

  • A résztvevő képes az érzelmi intelligencia hasznosságának belátására, e hasznosság érzetének az értékelésére, fejlesztésére, önreflektivitásra.
  • Képes megfogalmazni önmaga beállítódási értékeit és fejlődési irányait.
  • Képes a munkavégzése során az érzelmi intelligencia fejlődés területen is célokat megfogalmazni és menedzselni ezeket.
  • Képes felismerni az érzelmi intelligencia, valamint a problémaközpontú gondolkodás és a teljesítmény összefüggéseit, a partnerszemléletű kommunikáció jelentőségét a helyzetek tisztázásában.
  • Képes mások érzelmeit felismerni, s erre adekvát módon reagálni.
  • Tudja és ismeri a konfliktuskezelés módozatait és alkalmazza is azokat szűkebb és tágabb környezetében.
  • Megérti környezetét és képes továbbadni megszerzett ismereteit.
  • Képes önálló forrásfeldolgozásra és képes problémamegoldó csoportmunkában dolgozni.
  • Képes önmaga, munkatársai és diákjai érzelmi állapotát felismerni, azokat tudatosítani, törekszik a megértésükre.

Tananyagegység:

  1. Az érzelmi intelligencia területei és fogalma
  2. Az intra- és interperszonális intelligencia
  3. Környezeti hatások, konfliktusok és azok megoldásai (Thomas Kilmann)
  4. Az oktatói szerep kiemelt jelentősége az EQ területén, az együttműködő vagy erőszakmentes kommunikáció
  5. Közösségépítés, eredményhatékonyság és stresszkezelés
  6. Az EQ szerepe, módszertana az oktatói és diákközösségekben

Képzés helyszíne:
országosan, változó helyszínen

Részvételi díj:
96.000 Ft, mentes az adó alól. Az ár nem tartalmazza az utazás, étkezés és szállás költségét, annak megszervezése a résztvevő feladata.

Képzés azonosítószáma:
2OKT247-32/24

A továbbképzés kreditértéke:
30 óra

A továbbképzés időpontja:
Megrendelés esetén egyeztetett időpontban

Jelentkezni az alábbi weboldalon található jelentkezési lappal lehet (oldal alján):
Oktatói Továbbképzési Rendszer | IKK Innovatív Képzéstámogató Központ Zrt.

Amennyiben képzésünk felkeltette az érdeklődését, kérem keressen az oktker@oktker.hu email címen vagy a 06-88/421-080 telefonszámon és adunk további tájékoztatást!

Kérésre a teljes képzési program megtekintését biztosítjuk!