Az érzelmi intelligencia alkalmazása a vezetői gyakorlatban
Nyilvántartásba vételi száma: E-000515/2014/D007
A program célja:
Az érzelmi intelligenciához kapcsolódó kompetenciák és képességek fejlesztésével a képzésben résztvevő megtanulja a különböző kommunikációs szituációkban való viselkedés módját és az emberekkel (beosztottakkal) való helyes bánásmód alkalmazását. A képzésen elsajátított ismeretek birtokában a résztvevő képes lesz saját érzelmeit kontrollálni, mások érzelmeit megismerni, felismerni. Azonosulni tud a hétköznapi cselekmények hátterében meghúzódó lélektani és viselkedési motívumokkal. Képes lesz kontrollálni saját maga és környezete gondolkodásmódját, viselkedését és hangulati zavarait adott szituációban. A program hozzásegíti a résztvevőket, hogy érzéseiket jobban tudják kezelni, kontrollálni, a kitűzött személyes céljaikat megvalósíthassák, valamint képesek lesznek mások motiválására is.
A képzés célcsoportja:
Vezető beosztású személyek, akiknek munkavégzésükhöz elengedhetetlen az érzelmi intelligenciához kapcsolódó kompetenciák és képességek fejlesztése és megfelelő alkalmazása a beosztottakkal, valamint a külső kapcsolatokkal és ügyfelekkel szemben, egyúttal megszerzett ismereteiket célzottan kivánják alkalmazni saját karrierük építésében
A képzésbe történő bekapcsolódás feltételei:
Végzettség: Érettségi
Egyéb feltétel(ek): A képzés résztvevői a képzési programot megismerik, elfogadják a képzés módszereit.
Modulok:
Az érzelmi intelligencia elméleti alapjai, modelljei
Érzelmi intelligencia a gyakorlatban
A képzés zárása:
A képzési programban való részvétel (megengedett hiányzás maximum 10%)
A képzés tanúsítása:
Tanúsítvány
A képzés díja:
A képzésben résztvevők létszámától és a helyszíntől függően külön megállapodás alapján
Képzési idő:
56 óra (Elmélet: 16 óra; Gyakorlat: 40 óra)
Kérésre a teljes képzési program megtekintését biztosítjuk!
A képzési program alapján megszerezhető kompetenciák:
- Az érzelmi intelligencia elméleti alapjai, alapfogalmak
- Asszertív kommunikáció
- Magatartásformák és viselkedésmódok
- Az érzelmi intelligenciához kapcsolódó képességek és kompetenciák jellemzői
- Az érzelmi intelligencia különböző megközelítései
- Coaching fogalma, jellemzői, alapja
- Coaching alapkészségek ismerete, jellemzői
- Az érzelmi intelligencia és a coaching kapcsolata
- Az érzelmi intelligencia használata a reakciók és következmények kontrolljára
- Coaching eszközök
- Az érzelmi intelligencia területei
- Az értelmi intelligencia mérése
- Az értelmi intelligencia javítása
- Az önbecslés jelentősége, önfejlesztés
- A teljesítménynövelés eszközei
- Az értelmi intelligencia a coaching során
- A KASH modell ismerete, jellemzői
- EI-COACH és a PAUSE modell ismerete, jellemzői
- GROW modell ismerete, jellemzői
- Az egyén és a csapat teljesítményének fokozása, fokozásának módja, módjai
- Értékek és készségek felismerése, megismerése.
- Konfliktuskezelés elméleti alapjai, alapfogalmai, konfliktusos helyzetek kialakulására utaló jelek
- A konfliktuskezeléshez szükséges kommunikációs technikák megismerése, azonosítása és azok alkalmazása a kommunikációs folyamatban.
- A jellemző befolyásolási/meggyőzési technikák megismerése, azonosítása és alkalmazása.
- Értékek a munkában a szervezetnél
- Coaching bevezetésére a vállalatnál/szervezetnél
- Váratlan, szélsőséges helyzetek kontrollja